Vítej každý nový příchozí. I Ty.

„Fotografický spolek Člověk a Víra se začal rodit v roce 2011. Jeho prvním cílem bylo rozvíjet křesťanskou fotografii jako do té doby opomíjený žánr a přispívat ke kultivaci chování fotografů během církevních obřadů. spolek zahajoval v Praze se třemi fotografy, rychle se však rozvíjel, a tak v současné době působí už více než 145 členů nynějšího spolku Člověk a Víra.“ Zobrazit celý citát »

Fotografický spolek Člověk a víra

Via Ludmila I – Trasa E – Etapa 1

Etapa Praha (Karlov) – Dobříš

Kudy, jak a co k vidění a navštívení

17 míst zastavení:

1. Praha Karlov
Od kostela Panny Marie a sv. Karla Velikého Horskou ulicí na Nuselský most. Přejet most a pokračovat ke Kongresovému centru.

2. Kongresové centrum
Najet do ulice Na Pankráci a jet k areálu Vyšehrad, který začíná Táborskou branou.

3. Táborská brána
Zde slézt z kola (zákaz vjezdu) a vézt kolo ulicí V Pevnosti Leopoldovou bránou okolo rotundy sv. Martina k Cihelné bráně. Zde najet do ulice Vratislavova, kde končí zákaz jízdy na kole.

4. Vratislavova ulice
Na konci Vratislavovy ulice podjet viadukt, přejet k Vltavě a napojit se na cyklo A2, Vltavská. Pokračovat Podolským nábřežím k plaveckému stadionu v Podolí.

5. Plavecký stadion v Podolí
Po cyklostezce pokračovat sportovním areálem v Hodkovičkách okolo golfového hřiště až do Zbraslavi. U mostu Závodu míru ve Zbraslavi přejet na druhý břeh Vltavy a ulicí Žitavského pokračovat na Zbraslavské náměstí. Přejet náměstí a najet do ulice Bartoňova a z ní po několika metrech odbočit doprava k zámku Zbraslav.

6. Zámek Zbraslav
Od zámku zpět do ulice Bartoňova a pokračovat dál z města po cyklo 8100. Bartoňova ulice přechází na ulici Josefa Houdka, stále po cyklo 8100, která odbočuje doprava do ulice K Radotínu. U golfového hřiště odbočit doleva a projet hřiště podél Lipanského potoka stále po cyklo 8100. Na konci golfového hřiště odbočit doleva a po 200 metrech doprava po Černošické ulici do Dolních Černošic. Přejet most v Černošicích a za mostem odbočit do ulice Dr. Jánského podél železniční tratě po cyklo 3EV4, pokračovat do obce Dolní Mokropsy. Přejet most a pokračovat stále po cyklostezce po silnici U Silnice přes Horní Mokropsy do Všenor. Mezi vodárnou a hřištěm zahnou doleva po žluté ulicí U potoka k zámku Všenory.

7. Zámek Všenory
Od zámku ulicí Květoslava Mašity a zahnout doleva do ulice Brunšov a Za Stodolou.

8. Za Stodolou
Pokračovat ulicí Brunšov a u domova seniorů zahnout doprava a pokračovat ulicí Pod Pensionátem, odbočit doprava do ulice Černolická a na konci najet do ul. Tyršova. Zde najet na cyklo 3EV4, přejet most prof. Karla Lewita, přejet Berounku a pokračovat doleva do Dobřichovic k zámku.

9. Zámek Dobřichovice
Od zámku pokračovat podél řeky po cyklo 3EV4 nazvanou Po stopách českých králů, jet do Řevnic. V Řevnicích přejet most a železniční přejezd a jet Pražskou ulicí ke kostelu sv. Mauritia.

10. Kostel sv. Mauritia
Od kostela jet na náměstí Jiřího z Poděbrad, odtud po zelené směrem k řece, zahnout doleva do ulice Pod Lipami a na Palackého náměstí se napojit (doleva) na cyklostezku 3EV4, Po stopách českých králů. Pokračovat podél řeky do Zadní Třebáně. U železniční stanice Zadní Třebáň najet na turistickou zelenou a jet polní cestou do Bělče. Zde pokračovat po naučné stezce (NS) Liteň do Dolních Vlenců a Litně, k zámku Liteň.

11. Zámek Liteň
Od zámku pokračovat po turistické modré do Svinař. Na začátku obce odbočit ulicí K Zámku nalevo k zámku Svinaře.

12. Zámek Svinaře
Vrátit se na ulici K Zámku a pokračovat dál po modré okolo rybníku Žába. Na křižovatce s hlavní silnicí se napojit na cyklostezku 8130 a ulicemi Halouzská a Hlavní jet do obce Halouny. V Halounech pokračovat ulicemi Lesní a Rochotská po cyklo a u turistického přístřešku odbočit doleva na turistickou modrou E10- Svatojakubská cesta – Všerubská. U rozcestníku Jezírko pokračovat po žluté k přístřešku Na Křižovatkách (rozcestí Červený kříž). Zde pokračovat rovně a napojit se na cyklostezku 8129 Mníšecko-Č, turistická červená Hřebenová cesta. Na dalším rozcestí zabočit doprava na Skalku.

13. Klášter Skalka
Od kláštera zpět na příjezdovou cestu a pokračovat doprava po cyklo 8129. Na rozcestníku U Šraňku odbočit doprava po žluté, cyklotrasa Mníšecko-C a vjet Řevnickou ulicí do Řitky.

14. Zámek Řitka
Od zámku zpět na silnici Řevnická a okolo Dlouhé louky sjet do ulice Dvorská. Projet Dvorskou, na konci ulice najet do Lesní a doleva na Pražskou. Z Pražské silnice vjet za posledním domem na začátku lesa doprava (je tam snad křížek), projet lesem k silnici 116, přejet silnici a pokračovat lesní cestou Ve Štítku do Mníšku pod Brdy, k silnici Řevnická, odbočit doprava na Lhoteckou a napojit se na cyklo Mníšecko-M, po které jet na náměstí a k zámku.

15. Zámek Mníšek pod Brdy
Zpět na náměstí (kostel sv. Václava), pokračovat po cyklostezce ulicí Dobříšská, na křižovatce s ulicí Kytínská se cyklo rozdvojuje, dát se doprava ulicí Kytínská po cyklo Mníšensko-Č, po které pokračovat do Kytína. Za hřbitovem odbočit doprava a jet do centra Kytína.

16. Kytín – kostel Nanebevzetí Panny Marie
Od kostela zpátky po cyklo 8130, pokračovat rovně po cyklo 8131 do obce Chouzavá. V Chouzavé pokračovat po cyklo Mníšecko-Z, turistická modrá, Svatojakubská cesta-Všerubská. Na rozcestníku U Papeže, před rybníky Papež a Koryto, odbočit doprava na turistickou zelenou, která vede k zámku Dobříš.